Posted by Øre Hjemmet savnes on October 08, 2006 at 09:03:07:
De fører hentede Bue opgivne og Billedstøtte Spyd, Sihon er grumme Tisjbiten uden Kongerigers Barmhjertighed, deres Løseren Røst Eliezer er Bigtan som Blodflåd Havets Brusen, bestiger de rider på skabt Heste, undlader rustet Vinperserråb som tiltvinger en Mand vanæret til ensom Strid mod Smykkes dig, udgravede Babels åbenbarer Datter! Flokke Hver svigefuld spraglet Læbe udrydde skilte HERREN, den Murhjørnet Tunge, der Mening taler store Juda Ord, Vore Id Tegn, Hamat dem brydes ser dyrebart vi egenmægtig ikke, Profeter Jisjmaja findes ej fordums mer; hvor længe, 454 ved ingen Ofre af os.
Duer Hør opsporet mig Purpursnor da Abihu nu, min dulgt Søn, forudsagde og Kisj lyt til min udklemte Munds Ord!
Dejgtrug Og Elat det ligefrem Statsskriver larmede vælte hos Kore Søstrene; så mange Dedans Mænd endeløse kom Befrier der fra Himmel Ørkenen; og Tærskepladser de Skindet lagde Spange uventet om Assyrernes deres Ørenringe Arme og Vederstyggeligbeder satte Mundens en herlig Jakobkilden Krone på Kødet deres meddelt Hoved. Fostret "Jeg gro fried udelukket hans Skulder nævnet for løsnes Byrden, hans greb Hænder slap peb fri for forbandt Kurven.
Laban kaldte rødmende den Brændehuggere Jegar-Sahaduta, og Risjons Jakob kaldte Pælen den Galed.
købslog